Uncategorized
Trening ali vadba

Manj je več in visoko intenzivna vadba

Želja in cilji

En izmed pogovorov, ki jih sem jih imel v zadnjem času s strankami. Morda se v njem najdeš tudi ti. 🙂

Želja:

»Kot sem vam že omenila, bom trening Weightcamp (trening za moč in gibljivost) obiskovala enkrat tedensko. prosila bi, če mi lahko napišete trening, sestavljen iz več aerobnih vaj.«

 Cilj:

Izgubiti nekaj kilogramov in učvrstiti telo.

Moj odgovor

inergija bootcamp
Tudi pri bootcampu v Inergiji velik del posvetimo ogrevanju in preventivi 🙂

»Glede treningov in vadb. Meni ni problema pisati takšnih treningov, če so želje take. Naj pa že v naprej povem, da se s tem pristopom ne strinjam. Kolikor vem obiskuješ enkrat tedensko TRX, enkrat HIIT in enkrat Spinning? Kar se tiče visoko intenzivnih intervalnih vadb imaš tukaj že vse pokrito. Zakaj še na vadbi, ki je namenjena razvoju moči, početi isto? Glede na tvoje cilje je to povsem nesmiselno. Obsegi se ne večajo zaradi uteži. Punce nimate genetske osnove za pridobivanje veliko mišične mase. Če želiš shujšato in zgubiti obsege se rekreiraš več kot dovolj. Potrebno je urediti prehrano. Na vadbe mi hodi veliko punc, tako v Inergijo kot v Evolucijo, in redko katera pridobi veliko na obsegih zaradi uteži. Prej zgubi, v kolikor je urejena prehrana. Ne pravim da je potrebno dvigovati ne vem kakšne kilaže, vendar mora biti trening za moč osnova. S pretiravanjem z visoko intenzivnimi krožnimi vadbami si lahko narediš več škode kot koristi.«

Komentar na "epidemijo" visokointenzivnih krožnih vadb

Pa naj še dodam, da se v ponudbi raznih fitnesev, gymov in osebnih trenerjev visoko intenzivne krožne vadbe prodajajo kot zdravilo za vse. Ponudbe izgledajo nekako tako:

"Hočeš pridobit mišice in učvrstiti telo? Zate imamo vrhunsko zasnovano visoko intenzivno krožno vadbo!"

"Želiš shujšati in se znebiti maščobnih oblog? Zate imamo vrhunsko zasnovano visoko intenzivno krožno vadbo!"

"Želiš pridobiti na gibljivosti? Zate imamo vrhunsko zasnovano visoko intenzivno krožno vadbo."

"Želiš odpraviti bolečine v križu in kolenih? Zate imamo vrhunsko zasnovano visoko intenzivno krožno vadbo?"

Okej, mogoče sem na koncu pretiraval, ampak mislim da ste dojeli point. So pa visoko intenzivne krožne vadbe odlično dopolnilo k že urejenemu režimu treninga. Sam jo vključujem v proces treninga v obliki »finišerjev« (zaključnih 10-15min treninga). V kolikor pa je celotna vadba zasnovana kot visoko intenzivna krožna vadba pa visoko intenzivni del ne presega 30min.

Moje izkušnje in nasvet prav vsem

»V svojih petih letih izkušenj ti lahko povem, da redko kdo ki večkrat tedensko izvaja visoko intenzivne krožne treninge doseže svoje zastavljene cilje. Zakaj je temu tako je več razlogov. Cilje najhitreje dosežeš tako, da sta in vadba in prehrana uravnotežene.«

Trening ali vadba

Trening ali vadba
Trening ali vadba?

Če ste bili pozorni sem čez celotno objavo uporabljal izraza vadba in trening. Zakaj? Pri treningu skušamo načrtno vplivati na razvoj ene ali več gibalnih sposobnosti, kar nam omogoča hitreje doseči specifične cilje. Vadba ni tako specifično usmerjena in nima zastavljenih točno določenih ciljev. Vse je torej odvisno le od vas. Kakšni so cilji? Se pridemo na vadbo družiti, malo "zašvicat" in narediti nekaj zase? Za svoje zdravje? Ali želimo doseči konkretne cilje.  V obeh primerih vas podpiram. 🙂

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja