Uncategorized
življenje ključne navade

3 navade, ki bodo spremenile vaše življenje (ključne navade)

3 ključne navade

V tem delu prispevka bomo govorili o najboljših navadah, ki jih lahko vpeljete v vaše življenje. V začetku se je najbolje fokusirati le na eno in jo postopoma osvojiti. Preden pa začnemo, bi vam rad povedal kratko zgodbo. Janez je bil povprečen moški, ki se je počasi a vztrajno bližal tridesetim letom. Imel je dobro službo z lepo plačo, ni bil preveč fit, ni bil debel. Njegovo življenje je bilo povsem ok. Kot večina ljudi je imel razvito slabo navado, odvisnost. Kajenje. Skadil je štiri ali pet cigaret na dan, kar niti ni tako veliko, vendar se je problema zavedal. Sčasoma je Janez spoznal lepo dekle. Ime ji je bilo Nataša. V trenutku se vse poklopilo. Vendar je Nataša je močno nasprotovala kajenju in je želela, da Janez preneha kaditi. Janez je bil zaljubljen in je vedel, da ima Nataša prav. Odločil se je, da bo naredil vse, da preneha kaditi. Celoten proces ni bil preveč naporen – v roku leta dni se je povsem odvadil kaditi. Vendar to ni bila edina stvar, ki se je pri Janezu spremenila. Začel je hoditi v fitnes, izgubil je nekaj kilogramov in pridobiti nekaj mišic, začel je brati knjige. Njegova razmerja s sodelavci in šefom na delovnem mestu so se izboljšala in prvič v petih letih je napredoval na višjo pozicijo. Zgodbe, kot ta, so zelo pogoste. Raziskovalci so opazili, da ko nekdo premaga slabo navado ali začne graditi nove, boljše navade, to za sabo potegne številne pozitivne spremembe in oblikovanje drugih navad. Te navade so poimenovali »ključne navade (keystone habits)«. Ključna navada je navada, ki sproži verižno reakcijo oblikovanja novih boljših navad in sprememb v življenju. Zakaj vse to govorim? Zato, ker bomo danes izbrali navado, na katero se bomo fokusirali v prihodnjih dneh, tednih in mesecih, dokler je ne bomo avtomatizirali. Tri navade, ki bodo opisane v nadaljevanju članka, so tri najmočnejše ključne navade. Te navade imajo največjo možnost, da drastično spremenijo naše življenje. In katere so te tri ključne navade?

  1. Branje in izobraževanje
  2. Trening (vadba) in prehrana
  3. Meditacija

BRANJE IN IZOBRAŽEVANJE

V bistvu je to šele moja druga navada, ki sem jo vključil v svoje življenje, vendar jo moram postaviti na prvo mesto. Prav vsak dan berem in se izobražujem na različnih področjih. Trening, filozofija, psihologija, osebna rast, prehrana, miselnost, osebni odnosi. Včasih sem bral večinoma članke in prispevke na internetu, danes preberem približno eno knjigo vsakih 14 dni. Vsi vemo, da je izobrazba pomembna. Zato preživimo osem do osemnajst let v izobraževalnih ustanovah. Problem pa je v tem, da večina stvari, ki nas naučijo v šolah, ni tako uporabna v resničnem življenju. Kdaj ste nazadnje uporabili svoje znanje iz zgodovine? Ali logaritmov? Dobro je, da te stvari poznamo in imajo svoj namen, vendar v vsakodnevnem življenju nam prav bistveno ne pomagajo. Učiti se moramo o socialnih veščinah, zdravem načinu prehranjevanja, treningu, kako pravilno delati z denarjem, kako graditi uspešne odnose z drugimi. Stvari, ki te jih v življenju nihče ne nauči. Knjige nam lahko dajo vse to znanje in še več. Dajo nam drugo perspektivo na stvari, o katerih smo mislili, da že vse vemo. Sčasoma se začnemo izboljševati na drugih področjih v našem življenju. Če preberemo knjigo na temo telesne govorice, začnemo biti pozorni na svojo lastno telesno govorico in telesno govorico ljudi okoli nas. Če preberemo knjigo o tem, kako upravljati z denarjem, opazimo razliko v tem, kako porabljamo denar. Knjige vplivajo na vse aspekte našega življenja na pozitiven način. Zato je branje ena izmed najmočnejših ključnih navad.

branje spremeni življenje

TRENING (VADBA) IN POSLEDIČNO ZDRAVA PREHRANA

Trening vključuje vse aspekte telesne pripravljenosti. Od teka, vaj z lastno telesno težo do dviganja težkih uteži. Trening je zaradi njegovega intimnega razmerja z zdravo prehrano izredno močna ključna navada. Večina raziskav je potrdila, da večina ljudi, ki začne z neko trening rutino, velikokrat prilagodi tudi svojo prehrano. Vse skupaj je zelo smiselno, saj v trening vložimo ogromno truda, zakaj bi svoj napredek nato sabotirali s slabo prehrano? Ti dve navadi navadno prideta skupaj v paketu in od nas to zahteva izjemno moč volje, da ju zgradimo in obdržimo. Če nam to uspe, bomo manjše navade spremenili z lahkoto. Navada treninga in zdrave prehrane ima velik vpliv na to, kako se počutimo prav vsak dan. Veliko ljudi se počuti utrujene in brez energije. Velikokrat problemi izhajajo iz slabe prehrane in pomanjkanja gibanja. Ko ljudje uvedejo ti dve novi navadi, vedno poročajo, kako dobro se počutijo. Če se začnemo počutiti bolje na dnevni ravni, potem je veliko lažje vpeljati nove dobre navade. Ta zmožnost, da izboljšamo delovanje našega telesa in uma, naredi trening in zdravo prehrano zelo močno ključno navado.

samozavest in dviganje uteži

MEDITACIJA

Razlog, zakaj je meditacija tako močna ključna navada je v tem, da spremeni naše možgane. Trenira namreč del vaših možganov, ki je odgovoren za moč volje, samokontrolo in disciplino. Možgane trenira na identičen način, kot dviganje uteži trenira telo. Več kot meditiramo, močnejši bo del naših možganov odgovoren za moč volje, samokontrolo in disciplino. Kar naenkrat se bomo zavedali, da imamo večjo kontrolo nad svojimi čustvi. Bolj se bomo zavedali samih sebe in lažje spremenili navade. Še ena stvar, ki jo meditacija izboljša, je naš fokus. Lažje se bomo fokusirali dlje časa. Meditacija je v bistvu sredstvo za transformacijo uma. Meditirati pomeni uporabljati tehnike, ki spodbujajo in razvijajo koncentracijo, jasnost, čustveno inteligenco, pozitivno razmišljanje in umirjen pogled na resnično naravo stvari. Ko začnemo meditirati in to spremenimo v navado, opazimo spremembe na bolje v vseh vidikih našega življenja. Spremeni se kvaliteta življenja in njegovo razumevanje. Spremeni se naše dojemanje stvari in s tem naša stvarnost. Zadnja, ampak ne edina dobra stvar, ki vam jo da meditacija, je splošen občutek dobrega počutja. Se spomnite tistega občutka veselja in navdušenja, ko ste bili otrok, ko so vas še najmanjše stvari navduševale? Meditacija poskrbi, da se vam ta miselnost vrne nazaj, ta perspektiva, ko sedite na klopci v parku in ste enostavno navdušeni nad tem, kako lepo je vse okoli vas. Meditacija je izjemno močna ključna navada, zaradi tega, ker jo je izjemno težko zgraditi in zadržati. Vendar so njeni učinki globoki, saj za stalno spremenijo kemizem našega telesa. Če vam jo uspe zgraditi in jo prakticirati vsak dan, to pomeni da bodo vaši nivoji moči volje, samokontrole in discipline neverjetno visoki. Implementiranje drugih navad bo postalo izredno enostavno. Obstajajo različne vrste in tehnike meditacij. Za začetnika je mogoče najlažje začeti z vodenimi meditacijami in v položaju, v katerem se najbolje počutimo in najlažje sprostimo (ležeči, sedeči z ravnim hrbtom). Poskusite čim več različnih tehnik in položajev in se odločite, kateri najbolj ustreza vam. Ko meditacijo usvojite do določene mere, jo lahko izvajate ne glede na lokacijo in čas v dnevu (tudi na troli na poti v službo ali v trgovini v vrsti).

meditacija življenje

Izbira navade in vpliv na vaše življenje

Torej to so tri ključne navade, ki jih morate vpeljati v svoje življenje. Seveda ne vse na enkrat. Izberite eno in ji v začetku namenite vsaj nekaj minut dnevno. Seveda obstajajo tudi druge dobre navade, kot so jutranje hladne prhe, jutranji rituali, pospravljanje postelje, vendar so te tri ključne navade najmočnejše navade, ki jih lahko vpeljete v svoje življenje.

Sedaj pa da dobro premislite, s katero navado se boste začeli ukvarjati takoj zdaj in boste na njej delali v prihodnjih dnevih, tednih in mesecih, dokler ne postane avtomatizirana. Ko vam ne bo več potrebno niti pomisliti na to, ali bi jo naredili ali ne. To je glavni cilj. Pomembno je, da se držite le ene od teh treh navad naenkrat. Ljudje smo zelo slabi multitaskerji, kljub temu, da mislimo, da smo dobri. Če boste skušali vpeljati več ključnih navad na enkrat, bo to za vas enostavno preveč in sčasoma vam bo spodletelo. Držite se ene ključne navade, dokler ne doseže stopnje avtomatizacije. Ne začnite z grajenjem druge ključne navade, dokler ni prva ključna navada povsem avtomatizirana in vključena v vaše življenje. Odločite se za eno ključno navado in jo počasi začnite graditi.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja