Uncategorized
aktivacija CŽS

Učinkovito ogrevanje - 5. faza: Aktivacija centralnega živčnega sistema

Aktivacija centralnega živčnega sistema

Zadnja faza učinkovitega ogrevanja vključuje aktivacijo živčnega sistema. Gibanja so izvedena dinamično in eksplozivno saj izboljšajo učinkovitost pošiljanja živčnih impulzov od možganov do mišičnih vlaken. Faza aktivacije živčnega sistema se mogoče zdi zakomplicirana, vendar ni. Fazo razčlenimo v 3 ključna področja:

  • skoki
  • meti
  • sprinti

Poudarek mora biti na koordiniranem in eksplozivnem gibanju. Ker gre za aktivacijo centralnega živčnega sistema in ne za utrujanje določenih mišičnih skupin zato opravimo malo število ponovitev. Izberemo 1 vajo in naredimo 2 seriji 6 - 8 ponovitev.

Aktivacija CŽS z variacijami skokov in poskokov.
Aktivacija CŽS z variacijami skokov in poskokov.

 

Aktivacija CŽS z variacijami metov medicinke  (slam ball, met iznad glave, met nad glavo, met z rotacije, met medicinke nazaj, met s prsi).
Aktivacija CŽS z variacijami metov medicinke  (slam ball, met iznad glave, met nad glavo, met z rotacije, met medicinke nazaj, met s prsi).

 

PRIMER DINAMIČNEGA OGREVANJA PO FAZAH

Za vsakega posameznika s ciljem izboljšanja procesa ogrevanja, da iz svojega treninga iztisnejo največ in pri tem ostanejo zdravi, mora biti fokus na 3 kritičnih točkah:

  • gležnji
  • kolki
  • ramena s prsnim delom hrbtenice

To so najpogostejše cone bolečine in disfunkcije, ki jih opažamo tekom našega večletnega trenerskega dela s strankami. Pretežno sedeč način življenja in slaba telesna drža tekom dneva, skupaj s kronično uporabo telefonov privede do tega, da se prsni del hrbtenice usloči, rame se povesijo naprej in notranje rotirajo. Pomembno je, da že na dnevni ravni izboljšamo držo. Ta način ogrevanja vam bo omogočil izboljšati kvaliteto vašega gibanja in zmogljivost vašega telesa skoraj takoj, poleg tega pa vam omogoči, da se skoncentrirate na izboljšanje svoje telesne drže in opazite občutne spremembe.

Sistem ogrevanja je zasnovan tako, da lahko faze manipuliramo glede na potrebe vašega telesa in glede na to, kaj bomo izvajali v glavnem delu vadbe.

Primer ogrevanja:

FAZA

VAJE

SERIJE/PONOVITVE (ČAS)

1. samomasažne tehnike

2 do 3

1/30s

2. mobilizacija

8 do 12

1/10-15

3. targetirana mišična aktivacija

3

2/10-15

4. razvoj osnovnih gibalnih vzorcev

1 do 2

2/10-15

5. aktivacija centralnega živčnega sistema

1

2/6-8

 

Primer ogrevanja po fazah

Učinkovito ogrevanje - 4. faza: Razvoj osnovnih gibalnih vzorcev in korekcijske vaje

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja