Psihologija osebnostnih lastnosti ima dolgo in burno zgodovino o kateri bom več govorili v nadaljevanju. Ponovni pojav zanimanja v zadnjih 20 letih je privedel do številnih novih raziskav na področju osebnostnih lastnosti. Na splošno ima osebnost številne definicije, vendar večina zajema koncepte, da so osebnostne lastnosti trajne in dosledne razlike na individualni ravni ter pokažejo dosledne vzorce misli, čustev in dejanj. Osebnost ima biološko ali genetsko podlago. Nedavno zanimanje za raziskave osebnosti izhajajo iz boljših meritev in vedno več dokazov, da je osebnost dedna, strukturirana podobno v različnih kulturah in se ne nanaša močno na način vzgoje staršev.
Imamo osebnosti v smislu, kdo sem zdaj, vendar smo sposobni spremeniti svojo osebnost. Ko govorim o spremembah, govorim o učenju. Del tega bi lahko poimenoval učenje dejstev in drugi del bi lahko poimenoval učenje, kako dojemati svet in glede na to razviti primerne vedenjske vzorce. Znanje, ki ga bom delili v teh vsebinah mi bo omogočilo, da sam s seboj ravnam bolj primerno. Te vsebine bodo neke vrste uporabne modrosti in mi bodo omogočile bolje razumeti sebe, saj nam razumevanje samih sebe omogoči, da bolje razumemo druge ljudi, lažje predvidimo njihovo vedenje, razumemo njihove motivacije, se z njimi lažje pogajamo, jih poslušamo in ustvarimo skupno pot na kateri lahko bolje sodelujemo in dosegamo boljše rezultate.
Čeprav je bilo predstavljenih več poti, kakšen vpliv imajo osebnostne lastnosti na zdravje, se domneva, da vplivajo na telesno aktivnost preko modela zdravje-vedenje. Ta model kaže, da je glavni učinek osebnosti na zdravstveno usmerjeno vedenje kakovost naših praks usmerjenih v zdravje. Natančneje, domneva se, da osebnost vpliva na socialno kognicijo (zaznavanje stališča, norme in samoučinkovitosti) do vedenja, kar pa vpliva na zdravstveno vedenje samo.
Trenerji na trening dobimo ljudi iz vseh vetrov, z različnimi biološkimi značilnostmi, z različnimi življenjskimi zgodbami. Zato moramo biti kot trenerji inovativni, imeti številne ideje, stremimo k stalnemu izobraževanju, želimo izboljšati svoje delo ter stremimo k medsebojnemu sodelovanju in zaupanju. Napisati vse to je izredno lahko, spraviti v prakso je veliko težje. Kako od naših vadečih izvleči tisto najbolje? Večina se nas konstanto izobražuje na področju treninga, iščemo nove ideje za programe, iščemo nove metode, tehnike in periodizacijo, velikokrat pa pozabimo na zelo pomemben del trenerskega dela. Trenersko delo je delo z ljudmi. In veliko nas ima velike pomanjkljivosti na področjih razumevanja, komunikacije in vodenja posameznikov.
Dodati moram, da je osebnost hibridna disciplina in je deloma znanost in deloma inženirstvo. Inženirji skušajo nekaj ustvariti na podlagi teoriji. Osebnosti ne bom raziskoval v smislu, da ljudem pomagam rešiti njihove življenjske probleme. Raziskoval jo bomo v smislu, da mi bo razumevanje osebnosti in narave posameznika omogočilo ustvariti okolje in programe treningov, s katerimi bo ta posameznik lahko cvetel.
Vrednost teh vsebin boste odkrili, če jih boste dojemali kot inženirji. Sprva kot inženirji sebe in svojega okolja in programov treningov ter nato inženirji okolja in programov treningov za posameznike, ki pridejo k vam. Ko imate interakcijo z osebo jim neizogibno poveste, kaj od njih hočete in pričakujete od njih in česa nočete. Ko bodo naredili to kar želite, se boste do njih odzvali pozitivno in jih boste nagrajeni s pohvalo, nasmehom ali petko. Ko se ne odzovejo tako, kot želite da se odzovejo jih kaznujete s pogledom, tako, da se obrnete stran ali da jih zavrnete. Isto interakcijo imajo drugi do vas. Na ta način smo vključeni v soustvarjanje osebnosti. Naše osebnosti in osebnosti drugih. Vloga trenerja v tem smislu je ogromna in neprecenljiva. Zato si moram na tem mestu postaviti pomembno vprašanje. Kakšen trener želim biti in kaj želim kolektivno ustvariti skupaj z našimi vadečimi?