Take in podobne signale nam ljudje, ki jih izključujemo ali pa se ne strinjajo z nami, pošiljajo ves čas. Če cenimo ta razmerja, potem navadno omilimo izjave, ki smo jih podali na začetku. Tu pa se pojavi največji problem socialnih omrežji.
Platforme kot so facebook, instagram, youtube in twitter, So zasnovane, da naredijo eno stvar. Da nas obdržijo na platformi čim več časa. Več časa kot porabimo na teh platformah, več oglasov in promociji vidimo, več te platforme zaslužijo. Če je naš cilj, da dosežemo čim večji odziv na objave, potrebujemo narediti objave, ki bodo zasvojljive. Če pogledamo teme iz sveta fitnesa, zgodbe, ki od nas izzovejo čustveni odziv (herbalife, veganstvo, lchf, steroidi, izguba telesne maščobe s pomočjo čudnih produktov…), zgodbe, ki se povežejo z našo identiteto (lchf proti iifym, herbalife proti vsem, powerlifting proti olimpijskem dviganju uteži proti bodybuildingu, vegani proti mesojedcem…) in zgodbe, ki so moralno moralno vzburljive. Take zgodbe bodo poskrbele za odličen odziv na socialnih omrežjih.
Torej kakšen je problem socialnih omrežji? Če v živo prejmemo čudne poglede in signale ne strinjanja je to za nas precej neprijetna izkušnja. Ni nam prijetno, ko nam nekdo pove, da smo prečkali črto in da smo šli predaleč. Manj časa smo pripravljeni preživeti na spletni strani, ki nam daje tak občutek. Socialna omrežja so bila dizajnirana na ta način, da nas obvarujejo pred čudnimi pogledi in nestrinjanjem. Ustrežejo naši »plemenski« naravi tako, da ugotovijo kaj nam je všeč, nato pa nam servirajo čim več teh informaciji. Z identificiranjem katere produkte, ljudi in informacije imamo radi, lahko s kar precejšnjo gotovostjo ugotovijo kaj imamo radi, nato pa nam ponudijo vse več informaciji, s katerimi smo se že v osnovi strinjali in na ta način gradijo neko pozitivno zanko, ki le še potrjuje stvari v katere verjamemo, nikoli pa ne ponudijo alternative. Niso le algoritmi, ki to počnejo. Te spletne strani nas vabijo, da sami sebe uvrstimo v določena plemena. Sledimo in prijavimo se na kanale ljudi, s katerimi se strinjamo, blokiramo strani, ki ponujajo informacije s katerimi se ne strinjamo in se dobesedno pridružimo skupinam ljudi, ki mislijo podobno kot mi. Na pladnju dobimo servirano vsebino, ki potrjuje stvari v katere verjamemo in nas ne izzovejo, da spremenimo svoje mišljenje. Znajdemo se v okolju kjer ni konfliktov in nestrinjanja. Ni se nam potrebno soočiti s posamezniki in ljudmi, ki se ne strinjajo z nami. Torej, znajdemo se v okolju kjer nas nihče čudno ne gleda.
Tista študija, o polariziranih tweetih z boljšim odzivom, ki smo jo omenili že zgoraj je pokazala, da nas tweeti z nasprotnim mnenjem redko kdaj dosežejo. Zato dobimo ogromno pozitivnega odziva od ljudi, ki se že tako ali tako strinjajo z nami. In ves ta pozitiven odziv nas porine v to, da objavljamo vse bolj ekstremne poglede na določene teme. Če delim svoj ekstremen pogled na temo glede načina prehranjevanja (npr. »Veganstvo je zelo nevarno!« P.s.: Ne se razburjat, samo primer, s tem se ne strinjam.) in prejmem veliko všečkov, komentarjev in delitev, se zavem, da se ljudje strinjajo z mano in to so informacije, ki jih imajo ljudje v mojem krogu sledilcev radi, oziroma imam več možnosti, da moja objava postane viralna. Zato skušam naslednjič to objavo celo preseči in podam še bolj ekstremen pogled na perečo temo (npr. »Veganstvo lahko povzroči smrt vašega otroka. P.s.: Še enkrat se opravičujem vsem veganom, samo naslikati želim jasno sliko.) In če želite deliti tako vsebino, boste zagotovo dobili odličen odziv na te objave, poleg tega pa se bodo na vaši domači strani začele pojavljati podobne vsebine.
Preberite in všečkajte nekaj objav glede LCHF diete in na vašem zidu se bo začelo pojavljati vse več informaciji na to temo, youtube videei pa vam bodo ponudili še vsebine s keto dieto in podobnimi dietami. Pridružite se veganskim ali »mesojedim« skupinam in na zidu se bodo začele pojavljati informacije v zvezi s tem načinom prehranjevanja. Informacije, ki bodo načeloma potrjevale to, v kar verjamete. Če gremo iskati informacije glede cepljenja na Pinterest in vaša stran bo polna neumnih in neutemeljenih kampanj proti cepljenju. Ljudje so na teh omrežjih vodeni na pot vse bolj ekstremnih informaciji. Obstaja sistem socialne okrepitve našega mnenja, ki bi v resničnem življenju potreboval veliko več časa, preko interakciji z drugimi ljudmi v naši okolici. Sedaj lahko to preko socialnih omrežji storimo v ogromnem obsegu, brez socialnih posledic.
Vse to naredi socialna omrežja zlato luknjo za prevarante in ljudi, ki hočejo zaslužiti na račun tega, da delijo neresnične, v večini primerov nepreverjene informacije in trole. Te posamezniki izkoriščajo našo »plemensko« mentaliteto in čredni nagon, da dobijo klike in oglede. To je marketing 101. Z nepreverjenimi in velikokrat iz konteksta vzetimi informacijami prestrašiti ljudi, nato pa jim prodati »rešitev«. Ja rešitev v narekovajih, ker v večini primerov je to le obliž na razpokane temelje Golden Gate mosta v San Franciscu. Vsakdo lahko napiše blog ali članek. Blog, ki ima privlačen naslov ali vsebino bo všečkan, deljen in komentiran. Je strašljivo efektivna strategija. Leta 2016 je ameriški demokratski strateg in vodja oglaševalske kampanje rekel: »Ko pride do vprašanja kateri oglasi najbolje opravijo svojo nalogo na facebooku, so grdi in nesramni oglasi zmagali prav vsakič.«
Do približno enakih rezultatov pridemo če pogledamo deljenje neresničnih informaciji na twittwerju. Avtorji so merili tako imenovane retweet kaskade. Verižna reakcija, ko je originalna objava deljena veliko širši publiki. Ko so primerjali kaskade resničnih novic in neresničnih novic, so ugotovili, da so neresnične informacije dosegle veliko večji krog ljudi. Ni bilo pomembno, da so te zgodbe prihajale iz zelo majhnih računov. Vsak do je lahko postal viralen, če je zgodba sprožila dovolj velik »plemenski« odziv. Večina teh informaciji je srednje in nizke kvalitete, naslovi pa od nas sprožijo čustven odziv. Glaven problem socialnih omrežji ni ta, da par gnilih jabolk pokvari izkušnjo. Te strani so dizajnirane, da nagrajujejo posameznike, ki delijo take informacije. Dokler se te strani ne zavejo, da je namen teh strani bolj pomemben, kot to da vidimo tistih par nesmiselnih oglasov, potem bomo na površje vedno prišle tiste slabe informacije, dobre pa bodo ostale zakopane pod kupom smeti.